هنر معامله گری

معامله گری ; هنر زندگی

هنر معامله گری

معامله گری ; هنر زندگی

آیا سرمایه گذاری در بازار بورس قمار است؟

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار بورس را داشته باشید حتما از برخی شنیده اید که سرمایه گذاری در این بازار قمار است. اما واقعیت این است که اگر دانش و شناخت کافی از این بازار را داشته باشید میتوانید علاوه بر کسب سود زیاد به رشد اقتصاد کشور نیز کمک کنید.

بازار بورس مثل اقیانوسی  زیبا میباشد که هر کس که برای اولین بار با این بازار رو به رو شده باشد و شناخت کافی از آن نداشته باشد به احتمال زیاد درگیر زیبایی و شکوه

آن میشود قافل از این که این بازار میتواند هر فرد ناآگاه را غرق کند و سرمایه اش را به شکل چشم گیری کاهش دهد.

 

شرکت هایی که در بازار بورس پذیرفته شده اند با عرضه کردن قسمتی از سهام شرکت به عموم مردم که شامل حقیقی و حقوقی میشوند به فعالیت خود ادامه میدهند.

در واقع مدیران اصلی شرکت ها با این کار به عموم مردم این اجازه را میدهند که مالک بخشی از آن شرکت شوند. این کار برای شرکت ها بسیار مناسب است. زیرا شرکت از نقدینگی خوبی بهره مند میشود و این کار باعث میشود که منبع مالی بسیار خوبی در اختیار شرکت قرار گیرد.

زمانی که مدیران شرکت طرح توسعه برای شرکت ارائه دهند ولی برای عملیانی کردن  آن به سرمایه نیاز داشته باشند با پیشنهاد های افزایش سرمایه میتوانند این امر را محقق کنند.


بازار بورس چقدر سود دارد؟

درامد از این بازار به دو رکن اساسی بستگی دارد. اولی توانایی معامله گری شما و دومی مقدار پولی که سرمایه گذاری کرده اید

اگر میخواهید بدانید که حدودا چه مقدار میتوان از این بازار پول دراورد بهتر است که در مورد درصد ها صحبت کنیم! شاخص بورس از اوایل سال 98 تا اواخر فصل پاییز سال 98 حدود 100 درصد رشد داشته است.یعنی اگر روی شاخص بورس سرمایه گذاری میکردید و ابتدای بهار سال 98 شاخص میخریدید(!) تا اواخر فصل پاییز سال 98 پول شما دو برابر میشد.

البته این نکته ناگفته نماند که بازدهی بورس همیشه به این شکل نیست و حتی در یک بازه زمانی ممکن است که سرمایه شما را نه تنها افزایش ندهد بلکه کاهش نیز بدهد.

و همچنین سرمایه گذارانی هستند که در اصطلاح  از شاخص جلو تر هستند و بازدهی های بسیار بیشتری از بازار را به دلیل مهارت زیاد خود در سرمایه گذاری کسب میکنند.


برای معامله گری در بازار بورس چه چیزی لازم داریم؟

در ابتدا دانش!!!

اگر دانش خود را از این بازار افرایش دادید حالا وقت آن است که شروع کنید!

باید به یک کارگزاری مراجعه کرده و کد بورسی خود را بگیرید. بعد از گذشت یک روز کد شما فعال شده و شما میتوانید سهام مورد نظر خود را خربداری کنید.


سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب تر است یا بلند مدت؟

سرمایه گذاری کوتاه مدت به دلیل ذات نوسانی بازار بسیار پرریسک است. بنابر این توصیه ما به شما این است که در این بازار یا به صورت میانمدت و یا بلند مدت سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری میان مدت میتواند از شش ماه تا یک سال زمان باشد و سرمایه گذاری بلند مدت سرمایه گذاری است که یک سال یا بیشتر زمان میبرد.


نتیجه گیری

سرمایه گذاری در بازار بورس میتواند به رشد جامعه کمک بسیاری بکند و علاوه بر آن برای شما سود زیادی را به ارمغان آورد. به شرط آن که اصول سرمایه گذاری را به خوبی یاد گرفته و در معاملات خود به خوبی اجرایی کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد