هنر معامله گری

معامله گری ; هنر زندگی

هنر معامله گری

معامله گری ; هنر زندگی

بورس، شغل دوم، درامد اول!

در این مقاله قصد دارم به این جمله تکراری در بین برخی  سرمایه گذاران بپردازم. افراد زیادی معتقد اند که بورس به عنوان یک شغل دوم و در عین حال پر درامد میتواند بازار خوبی برای حفظ ارزش پول افراد جامعه و کسب سود باشد.

خیلی از افراد نیز برداشت های اشتباهی از این جمله دارند. که این برداشت ها میتواند برایشان گران تمام شود. بسیاری افراد تصور میکنند که میتوان بدون کار کردن از طریق این بازار میلیونر شوند!

اما چرا اینطور است؟ اشخاصی که از دور شاهد رشد سرمایه برخی سرمایه گذاران در این بازار هستند و خودشان هیچ فعالیتی در این بازار ندارند و درک درستی از عملکرد بازار بورس ندارند فقط بخش جذاب این بازار را دیده اند یعنی همان چیزی که همه ما دنبال آن هستیم... سود و پول!

  کار در بازار بورس بشدت نیاز به تجربه دارد و معامله گری در این بازار به دلیل استرس و فشار روانی بالا نیازمند داشتن تجربه و همچنین دانش بالا است.

بسیاری از معالمه گران بازار بورس مخصوصا نوسان گیر های این بازار در هنگام معامله گری استرس زیادی را تجربه میکنند که گاها برای کاهش این استرس در هنگام معامله گری در کنار خود نوشیدنی های انرژی زا و یا کافئین دار مصرف میکنند.

در کنار همه این ها باید بدانیم که یکی از مهم ترین اصول معامله گری داشتن تمرینات افزایش تمرکز است. زیرا که یک لحظه خطا در کارتان میتواند سرمایه زیادی را به خطر اندازد.


چرا بورس را شغل دوم میدانند؟

شاید به این دلیل که کار در این بازار در اغلب موارد نیازمند صرف زمان زیاد نیست.

اما چرا میگوییم "در اغلب موارد" ؟

افرادی که در این بازار از طریق تحلیل تکنیکال به بررسی سهام میپردازند عمدتا زمان زیادی نیاز ندارند و با صرف زمان بسیار کم میتوانند سهام مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی کنند.

اما برخی از تحلیل گران به خصوص تحلیلگران بنیادی زمان بسیار زیادی را برای پیدا کردن سهام میگذارند و با وسواس زیاد به دنبال سهامی میگردند که ارزش ذاتی مناسبی داشته باشند.

بنابر این دلیل اصلی این که میگویند بورس شغل دوم است این است که زمان زیادی از شما نمیگیرد


آیا بورس درامد اول هر شخصی است؟

باید این را بدانید که بورس در صورتی درامد اول شما خواهد بود که در آن به تخصص برسید. در غیر این صورت نه تنها درامد اول شما نخواهد بود،بلکه میتواند سرمایه شما را بر باد دهد!

این که چقدر میتوان از این بازار پول دراورد بستگی به این دارد که چقدر در آن سرمایه گذاری کرده باشید و چقدر توانمند در سرمایه گذاری و رشد پولتان باشید.


نتیجه گیری

کار و فعالیت در بازار بورس میتواند بسیار پرسود باشد ولی باید بخوبی بدانید که باید چکار بکنید.

ممکن است بسیاری از افراد بورس را به عنوان کار اول و اصلی خود داشته باشند و فقط به معامله گری در آن بپردازند. این افراد در بورس تخصص ویژه ای دارند و زمان و انرژی بسیار زیادی برای کسب مهارت در آن میپردازند 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد